lördag 29 november 2008

LEGO

Idag har jag för en gång skull tagit lärdom av förra årets kalabik vid julhandeln och påbörjat mina inköp i god tid. Jag blir ändå upprörd när jag rör mig i leksaksbutkerna och ser fantastiska LEGO-grejjer som jag själv skulle vilja ha. Idag såg jag t.ex. en tvättäkta "Star Destroyer" som jag har svårt för att släppa. Den riktar sig till barn 9+ så jag har svårt att motivera ett köp till mina systerbarn.

Det enda som hindrar mig att instinktivt köpa den till mig själv är att Emma ger mig ifrågasättande blickar, vilket är tur eftersom jag inte vet vad jag skulle göra med den när jag väl byggd klart den. Men varför i helvete tänkte inte affärsmannen Lucas i dessa banor för 20 år sedan? Jag känner mig berövad möjligheten att bygga Star Wars LEGO, jag fick bara prassla ihop riddarborgar och annat skit... jag är kort sagt avundsjuk på dagens barn som säkert inte ens uppskattar dessa underbara LEGO-produkter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag misstänker att det kommer att visa sig att Hampus är en lego-begåvning. Köp loss, och upplev glädjen av att bygga ihop den med han.

Å andra sidan, 2 fulla morbröder och en star destroyer i lego, det borde vara nog för att göra varje unge till framtida nykterist, och trekkie istället för star wars-fan.