fredag 7 november 2008

Fredagsnostalgi


Snake Plissken. Kurt Russel i sin skönaste roll tillnjuts med en Rioja från 2005.
Innan denna rulle såg vi Cohen-brödernas senaste film: "Burn after reading" vilket var en av de bästa filmer jag sett i år.
Vissa sågar den tråkigt nog, men har du vuxit upp med TV-program som Big Brother är du helt enkelt förstörd som människa redan och du får hålla dig till låg-IQ-filmer som "Pineapple Express" istället.

PS: nu vill jag inte ha någon kommentar från bror eller syster om IQ-nivå, det är inte roligt längre!

4 kommentarer:

Pennskaftet sa...

Jag tycker iaf att det är roligt att du och jag hade typ samma IQ-nivå.

Förutom det så är jag väldans glad över att du säger att Burn after reading var en hit. Efter att ha läst recensionen i DN så blev jag ledsen. Men nu är jag återigen övertygad om att recensenter oftast ha fel!

Björn Östby sa...

Jag tror problemet med DN (och vissa andra recensenter) låser sig vid att det ska vara en "komedi", vilket det inte är; det är en film i samma genre som Big Lebowski. Kontentan är att det är en bra film som skildrar välskrivna karaktärer som bländar och även ger upphov till ett gott skratt var 10:e minut.

Anonym sa...

Det är uppfattat!

Jag tycker för övrigt att det är vansinnigt snyggt att förbereda den här bloggposten om flykten från NY, genom att i en tidigare postning lansera en egen plan för ett liknande fängelse. Det var en mycket bra plan. Jag tycker vi genomför den.

Det finns en till film som inte är bra, men delvis bra, på samma tema. Den heter Doomsday, och då är det skottarna som stryker med, istället för skåningarna. Kanske ett bra ställe att söka inspiration till staketet? Det är en bra scen med, som visar hur staketets automatkanoner hanterar hotet: "Liten kanin på ingående".

Anonym sa...

Jag har aldig lämnat nån kommentar om din IQ nivå...
Och jag tyckte oxå att burn after reading var mycket bra. Den hade den bästa skott-i-huvud scenen efter Pulp Fiction. Sånt gillas...