onsdag 5 november 2008

En idé


Det blev en piss-dag som jag förutspådde trots en 5-minuters uppgång mitt på dagen efter ett uppmuntrande SMS från syrran. När jag senare cyklade hem i den förbannade skånska blåsten kom jag på en idé som jag genast skissade upp på en white-board vid hemkomst. Lyssna nu, och ni som kommer ifrån skåne får ta det med ro:

Tänk er att vi skulle slänga upp ett 5 meter högt stängsel, strömfört såklart, runt skåne. Vips har vi ett perfekt fängelse a'la "flykten från new york". Vi kan sedan förflytta alla brottslingar i sverige till anstalten "Skåne" och så får de genomlida blåsten, regnet och det allmänna skitvädret utan pardon som straff! Eftersom vi redan har en mycket stor andel tungt kriminella som huserar i Malmö handlar det mest om att flytta ut hederligt folk ifrån skåne och smälla upp stängslet. E6:an kan vi låta gå utanför så vi icke kriminella lätt kan åka över till danmark och handla billig sprit och motsvarande.
Negativa aspekter jag kunde komma på är att det finns mycket åkrar här nere som producerar miljövänliga/ekologiska grönsaker till det svenska folket. Men eftersom den moderna trenden antyder att alltfler åkrar förvandlas till golfbanor i skåne tror jag att vi kan hålla välfärden på ett hyffsat plus minus noll även med ett praktiskt genomförande av detta förslag.

Det var det jag kom fram till under cykelturen hem i motvinden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har minsann hört ryktas att Lund är värsta knarkarhålan, så det passar väl bra. Här uppe i norr blir vi förfärade av detta förfall, människor som sitter öppet och drar i sig knark...Hu