söndag 12 augusti 2012

Laxkotletter


Idag bestämde jag att det skulle grillas laxkotletter. Beslutet fastställdes då jag gick in på ICA(1) för att köpa lunch, där stod nämligen att de hade just "Laxkotletter 109 kr/kg" i charken.
Jag såg inga kotletter just där, men tänkte att det löser sig till eftermiddagen då en storhandling stod på schemat.
Platsen där denna handling utspelade sig blev Coop, där det visade sig att fiskcharken var helt igenbommad på söndagar. Ingen fryst variant kunde lokaliseras heller i detta megakomplex fylld med allt mellan himmel och jord.

Det var väl då fan, konstaterade jag. For vidare till ICA butik 2, där också charken var stängd. Snabbt tillbaka till bilen och ned in i centrum till ICA butik 3. Stängd, och frysdisken innehåller bara fileér.

Plan B körd i botten.

Plan C är att åka tillbaka till ICA butik 1 för att se om de har lämpat fram några kotletter. De hade det inte, men charken var iallafall öppen så jag förlikade mina middagsplaner med att köpa laxfilé istället, eftersom det inte fanns några kotletter frysta i butiken.

Nu grillas dom, men jag är inte helt nöjd.

Retorisk fråga: Är Laxkotletter på väg ut? Yestedays news?

Inga kommentarer: