måndag 9 januari 2012

Over the Hills

Jag brukar ha någon radiostation på i bilen med rock, rockklassiker kanske den heter, det är mycket reklam iallfall. Hursomhelst, där nöter de "Holy Diver", "Highway to Hell", "Breaking the Law", "The Trooper" och allehanda Queen-låtar timme in och timme ut vilket är OK.

Ibland så kastar de in "Over the Hills and Far Away" också, med Gary Moore.

Oftast har jag radion på ganska låg volym så jag har alltid fått för mig att de kör en Live-version av låten eftersom gitarrsolot inte alls låter som på skivan. Men idag dunkade jag på för fullt på väg till innebandyträningen och kom fram till att det är studiolåten, men med ett helt annat gitarrsolo. Ett sämre.

Jag fattar inte varför han behövde göra något sådant, att ta bort ett helt OK gitarrsolo och ersätta det med ett som inte låter fullt lika bra. Det borde han ligga och fundera på själv i sin grav. Hur tänkte han där?

Fel blev det iallafall.

1 kommentar:

jonas sa...

Det finns albumversionen och singeln. Du har uppenbarligen hört singeln nu. Tror bara att de hade jävligt bråttom och måste ha ett nytt solo. Men det är mina helt egna spekulationer.