söndag 8 januari 2012

!Civ2 Score


Efter att ha genomfört den årliga civ2-rundan var det dags för att njuta av skörden: Den dramatiska power-grafen och tillhörande civ2-score med %-ranking.

Njutningen manifesterades av en svart skärm med en muspekare sekunden spelet skulle rendera min rymdfärd och föra mig vidare mot slutresultatet. Mer än så blev det inte eftesom civ2 uppenbarligen inte pallar med 64-bitars CPU:er.

Känns sådär just nu. Time well spent....

Nu gäller det bara att komma ihåg den här informationen till nästa julledighet så jag inte gör om samma misstag igen.

(jo, jag vet att jag kan ta "retire" ett år innan rymskeppet kommer fram, men det ger inte direkt maxad poäng, vilket var syftet...)

1 kommentar:

jonas sa...

Det där har kanske hänt mig också, vill jag möjligen minnas, På en helt vanlig gammal dator. Det kanske är nåt med ett skabbigt knäckt spel. Du kunde kolla med en annan installation och samma savefil. Så skulle du veta ännu säkrare.