fredag 31 december 2010

NyårsTV

Ikväll blir det lugna puckar trots att det är nyårsafton. Målet är istället att softa lagomt och knipa en klassisk nyårsrulle på tv. Så när tidningen slås upp och inspektionen av tv-tablån har genomförts måste jag säga att den är häpnandsväckande dålig. Jag kan minnas fel, men när jag var liten var det ju toppfilmer som rullades igång runt 12, när raketerna var avklarade. "Den vilda jakten på stenen", "The Shinning" och "Alien" är tre filmer jag vill minnas gick.

Dagens val från ledningen på SVT blev tydligen "Hotet" - svensk action från 2004, den kan jag bara inte offra nyår på. TV4 försöker sig på "Chicago", det skulle kanske fungera men jag bojkottar musikaler. Trean får godkänt, "Mars Attacks". Femman har missat att det ska köras filmer sent på kvällen och satsar allt på eftermiddagen. 6:an hittar på något så dumt som att visa Hajen 4 på nyårsafton, hur tänkte de där (okej det är inte tolv-filmen, men ändå)?
Den kanal som verkar har fått det rätt är 8:an, fast den har jag inte. Där kör de igång "Almost Famous" 10 minuter över 12.

Ja,, det var det. Ytterligare ett poänglöst inlägg som kommer till när du har all tid i världen att spendera.

Inga kommentarer: