onsdag 1 augusti 2018

Frisör i småbygden

Jag gjorde ett taktiskt val att klippa mig i Lund just innan avfärd till mini-metropolen Hudiksvall. 

Min stategiska plan har alltid varit att gå till jobbet, göra morgonpasset och göra en online-bokning till runt lunch. Har aldrig slagit fel i 90% av fallen.
Här i hudik stolpade jag in en tisdag förmiddag i analog uppträdelse under semester  och frågade med ren mänsklig röst om det fanns en klipptid denna eftermiddag, sedan la jag till "eller senare denna vecka" bara för att få en tid.
Tid fanns det inte denna vecka fick jag höra rakt upp och ner som om det skulle vara väldigt exklusivt minsann. 
Förbryllad av detta for jag hem och pokulerade på min kammare hur jag kan bli klippt i min nya/gamla hemstad innan veckans slut.
Så hittar jag åt online-bokningar och får se att den första tiden som är ledig är 20 augusti på första träffen. 20. Augusti! 20 Dagar! WTF?
Den bästa tid jag kunde hitta hod konkurrerande firma var 10 dagar bort.
Vad gör folk här? Klipper sig hela dagarna??

Sjukt konstigt. Bara att återanpassa sig.


Inga kommentarer: