onsdag 18 maj 2011

Punks

Vi tog en liten promenad, jag och Emma. Vi gick och pokulerade på livet och allt vad det nu finns att grunna på. Mitt i alltihopa såg vi ett gäng ungar, kan väl ha varit i 5-7 års ålder. De höll på för fullt med att rulla nedför den minsta grässlänt jag sett samt rycka upp maskrosor. När vi passerade blev det ett himla fnitter bakom oss, det fortsatte i kanske 30 meter. Sedan händer det.
Jag får en laddning maskrosor i ryggen så det yr omkring mig.
I en instinktiv rörelse vänder jag mig om och spänner blicken i något litet som har en cykelhjälm på sne och en massa hånskratt i munnen, vilket sedemera springer tillbaka mot en inbillad trygghet i sitt lilla ungdomsgäng. Sedan tog det slut på ideér för hur en 6-åring ska hanteras på legalt sätt.

Vad får man göra mot okända barn som uppför sig mongo egentligen utan att åka i fängelse?

Inga kommentarer: