måndag 4 maj 2009

License to Drive #2


Dagen i bilder kommer här!

Vi började dagen helt enastående med att hämta ut en Pontiac G6:a ifrån Avis enligt beställningen..NOT! De försökte givetvis pracka på oss en stadsjeep för "bara 15 dollar mer om dagen", men vi sa nej och fick ett monster till Chevrolet istället. Jag tog sedan mitt ansvar och burnade ut ur garaget i full kareta och hade stora förhoppningar att vår dyra GPS skulle säga vart jag skulle svänga, men då GPS:en hade en 5 minuters fika-paus när den letade satelliter fick jag plana fritt runt i San Franciscos gator med paniken runt hörnet.

Efter vi tagit oss över Golden Gate beslöt vi oss för att besöka Muir woods. Det regnade så in åt helvete men vi genomförde ändå upprdaget med bravur. I korthet kändes det ungefär som att vandra omkring i naturen de spelade in "First Blood", plus jävligt stora träd!

Sedan kom vi så äntligen fram till Napa Valley. Vi har fortfarande inte hittat någon affär som säljer vatten helt annonserat, men däremot finns det vin och åter vin i varje butik. Vi körde en spontan vinprovning där Emma försökte utreda skillnaderna mellan franska och amerikanska viner, men det fick vi inget riktigt svar på.


Nåväl, nu när kvällen har hittat oss har även solen gjort så. Äntligen får vi njuta av en härlig solig kväll i kalifornien med ett glas rött!

1 kommentar:

alx sa...

Hoppas att ni får mycket sol. Här i skåneland så har det regnat idag och blåser gör det.

Jag tror att lössen har blåst bort.