lördag 1 september 2007

Hampus


Detta är Hampus. En liten krabat som jag är stolt morbror till. Han har ett vansinigt temprament när det inte riktigt kopplar där uppe vilket gör mig lite orolig för hur han kommer att agera när han blir 10 år äldre, en meter längre och 70 kilo tyngre. Jag låter det problemet vila hos min goda syster Kattis och hennes bättre hälft Patrik. De löser det säkert.

Eftersom jag befinner mig i landet Skåne och han uppe i Sverige och norrland träffar jag honom inte så ofta vilket gör mig lite bekymrad. Ibland har karln vuxit flera centimeter mellan besöken och jag missar alltihopa. Jag var iaf. barnvakt förra sommaren och då lekte vi utav bara helvete ska ni ha klart för er. Vi gungade, åkte linbana, jagade spindlar och plockade vinbär. Men det värsta med att vara barnvakt är att när som helst kan objektet du vaktar börja sakna mamma, och då börjar det grina så du tror att du får lösningen på vattenbristen i afrika. Det är jävligt svårt att ersätta en mamma ska ni veta.

Inga kommentarer: