fredag 17 augusti 2007

Telia


JAHA!!

vad betyder nu detta? Jag köpte mig en ny mobiltelefon i veckan. Min gamla var en Nokia från 2002 tror jag. Den kunde jag skicka SMS och ringa med. Den hade även Snake 2 som jag redan saknar. Denna nya tingest köpte jag så jag skulle kunna kommunicera med mina kompisar som skickar MMS hela tiden. Det funkar fan inte alls de' ä!
Har gjort min plikt och hämtat inställningarna från sony ericsson. Det gick prima, men Telia fortsätter att tjafsa med mig. Varje gång jag får ett MMS står det att jag ska ut på internet för att se det, precis som med min gamla Nokia. Imorgon ska jag ner till den lokala teliabutiken och damma näven på disken: "Nu går skam på torra land!" ska jag rya inne i butiken. "Alla kan ju se att den har en satans färgdisplay. Och bilder kan den också ta, så släpp fram mina MMS."
Så ska jag nog öppna. Sedan ska jag improvisera tills de fattar att om jag köper en telefon för 3 lök så ska allt fungera. Det ska fungera direkt.

Inga kommentarer: